Użytkowanie przyczepy – wtyczka

Aby przyczepa cały czas była gotowa do użytku, powinna być regularnie konserwowana. Dotrzymanie warunków eksploatacji jest podstawą do udzielenia gwarancji.
Pamiętaj aby, po zakończeniu przewozu agresywnych środków koniecznie umyć przyczepę wodą z łagodnym środkiem myjącym. Uważaj, aby zanieczyszczenia nie dostały się do zaczepu kulowego, piasty koła, łożysk koła, złączy elektrycznych i oświetlenia. Złączki elektryczne należy pokryć bezkwasową wazeliną techniczną.
Zaczep kulowy
Zaczep kulowy należy czyścić regularnie. Ważne jest sprawdzenie czy nie ma luzu, który trzeba koniecznie skorygować. W przypadku luzu należy zgłosić się do autoryzowanego serwisu. Nie należy używać uchwytu zaczepu, aby ciągnąć lub prowadzić przyczepę. Zaczep kulowy musi być zawsze nasmarowany (za wyjątkiem zaczepu kulowego AKS).
Podłączenie kabli
Należy chronić wtyczki przed brudem, unikać wilgoci powodującej korodowanie styków. Kabel powinien być przymocowany do podwozia za pomocą zacisków. Jeżeli wtyczka została uszkodzona do naprawy może posłużyć załączony schemat:
Zmiana koła
W przypadku uszkodzenia opony, gdy przyczepa jest załadowana, należy postępować następująco:
- zabezpieczyć przyczepę przed przesuwaniem: zaciągnąć hamulec ręczny w pojeździe oraz zablokować przeciwległe koło
- zluzować śruby mocujące koło (ok. jednego obrotu)
- ustawić podstawę podnośnika na twardym i podeprzeć w centralnym punkcie ramy lub osi
- odkręcić śruby mocujące i zdjąć koło (chronić gwint przed zabrudzeniem)
- zamontować nowe koło
- lekko dokręcić śruby mocujące koło, równomiernie na krzyż
- opuścić przyczepę i wyjąć podnośnik
- dokręcić śruby mocujące koło, równomiernie na krzyż
- sprawdzić ciśnienie w oponie w wymienionym kole.
Po zmianie koła zaleca się jego wyważenie w serwisie ogumienia.